• Účelové cvičenie a cezpoľný beh - 2. stupeň

• Dňa 20. 9. 2024 sa v našej škole uskutočnil Cezpoľný beh pre žiakov 2. stupňa. Žiaci
            boli ráno poučení o bezpečnosti, a potom sa s triednymi učiteľmi presunuli k futbalovému
            ihrisku, odkiaľ začínal beh. Trasa behu bola odstupňovaná podľa náročnosti a žiaci boli
            rozdelení do kategórií podľa veku. Tešíme sa, že aj počasie umožnilo žiakom stráviť deň
            naplnený športom. Pochvala patrí všetkým zúčastneným žiakom, najmä tým, ktorí prekonali
            vlastné bežecké schopnosti a nevzdali sa. Ďakujeme tiež učiteľom starajúcim sa o organizáciu
            udalosti a jej bezpečný, veselý a motivujúci priebeh.

Výhercovia jednotlivých kategórií sú:

1. kategória – Mladšie dievčatá:
            1.miesto: Žofia Karasová (6.A)
            2. miesto: Laura Jančíková (6.A)
            3. miesto: Nina Sajáková (5.A)

2. kategória – Mladší chlapci:
            1. miesto: Filip Polák (6.A)
            2. miesto: Samuel Masaryk (6.A)
            3. miesto: Matias Huliman (5.A)

3. kategória – Staršie dievčatá:
            1. miesto: Liana Malíková (8.A)
            2. miesto: Ester Hoferková (7.A)
            3. miesto: Saskia Svinkáseková (9.A)

4. kategória – Starší chlapci:
            1. miesto: Adrián Bombola (8.A)
            2. miesto: Niko Komínek (7.A)
            3. miesto: Max Chocholáček (7.A)

Výhercom srdečne gratulujeme a želáme veľa športového nadšenia i športových úspechov.

• Didaktické hry - 1. stupeň

• V piatok 20. 9. 2024 sme si opäť užili deň na čerstvom vzduchu. Uskutočnili sa didaktické
            hry, ktorých sa zúčastnili žiaci 1. stupňa. Po teoretickej časti, pozostávajúcej z poučenia
            o bezpečnosti, sme sa vybrali so žiakmi do terénu. Za cieľ sme si zvolili Rozhľadňu Lipky.
            Počasie nám prialo, bolo krásne slnečno. Cestou po dedine sme si prakticky overili
            dodržiavanie dopravných predpisov aj bezpečné prechádzanie cez cestu. Mimo obce sme už
            pozorovali okolitú prírodu. Po príchode k rozhľadni sa deti posilnili desiatou a vrátili sme sa
            späť do školy.

• Divadelné predstavenie

• V stredu 18.9.2024 sa v kultúrnom dome v Uníne konalo divadelné predstavenie, ktoré si
            prišli vychutnať škôlkari z Radimova, Unína a žiaci 1. až 5. ročníka našej základnej školy.
            Spolu sme sa ponorili do sveta bratislavských vodných povestí. Divadlo Babadlo nám
            prostredníctvom činoherno-bábkovej inscenácie predstavili príbeh o tom, aký poklad sa
            ukrýva v bájnej studni Bratislavského hradu, aká čarovná je voda, ktorá tečie v Železnej
            studienke, alebo ako vznikla Kačacia fontána.

• Biela pastelka

• Viete, čo symbolizuje Biela pastelka?  Počuli ste už  nej? Nie je to len farbička, ktorá vyfarbí na bielo.

Zbierka Biela pastelka je verejná zbierka, ktorá aj vďaka Vašej pomoci zlepšuje život nevidiacich a slabozrakých dospelých aj detí. Cieľom zbierky je získanie finančných prostriedkov na podporu ľudí so zrakovým postihnutím. Aj tento rok sme sa rozhodli zapojiť do tejto zbierky a prispieť aspoň malou troškou. Preto zajtra – v piatok 20.09. 2024  a v pondelok 21.09.2024 budú naši deviataci ako dobrovoľníci vo vestibule  zbierať Vaše dobrovoľné príspevky. Veríme, že každý z Vás prispeje na dobrú vec. ĎAKUJEME všetkým.

• Záver školského roka 2023/2024

• V piatok 28.6. 2024  sme sa v tomto školskom roku stretli naposledy, aby sme ukončili desať mesiacov získavania nových vedomostí, spoznávania všetkého nového, čo nám školský rok priniesol.  Na záver sme stihli vyhodnotiť zber papiera:

Víťazi jedotlivých tried:

7A - Hladká Viktória

8A - Jánošíková Sabina

9A - Šeniglová Nikola

Celkovou víťazkou sa stala Eliška Olaszová, ktorá nazbierala 501kg, druhý v poradí Šimon Matuský 193kg a tretia Sára Dávidová 186kg.  Zároveň sa víťaznou triedou stal trieda IV.A, ktorá nazbierala až 74kg papiera na žiaka. Vyzbierali sme celkovo viac ako 3 tony starého papiera, a aj tento polrok sme prispeli k veľkému množstvu zachránených stromov.

Pani učiteľka Bartová ocenila žiaka Martina Hoferku z IX.A, ktorý úspešne reprezentoval našu školu v dejepisnej olympiáde viac rokov za sebou, pani riaditeľka ocenila Matyasa Němca ako žiaka roka za výbornú reprezentácu našej školy v streľbe, za vynikajúci výsledok v Testovaní 9, kde získal 100% v matematike a za celkovú reprezentáciu našej školy v matematikých súťažiach.  Posledný školský deň sa niesol aj v znamení rozlúčky s deviatakmi. Pripravili si pre všetkých emotívny príhovor a rozlúčkovú pieseň.

Na záver sme sa všetci presunuli so svojimi triednymi učiteľmi do tried a dostali sme vysvedčenie za celoročnú prípavu na vyučovanie. Niekto odchádzal spokoný, niekto smutný, no všetci spoločne sme sa tešili na vytúžené prázdniny.

• Divadelné predstavenie

• V stredu 26. júna sa v kultúrnom dome v Uníne stretli škôlkari z Radimova, Unína a žiaci našej základnej školy, aby si spolu pozreli príbeh o tom "Ako sa Ferdo oženil ... ". OZ Búda zo Skalice pobavilo menších i väčších divákov svojim predstavením o živote chrobákov na lúke, o ich radostiach i starostiach.

• Cyklovýlet 9.A triedy

• Vo štvrtok 20. júna 2024 sme zahájili náš viacdenný výlet, na ktorý sme sa všetci veľmi tešili. Okolo druhej poobede sme sa stretli na parkovisku pri Gazárke v Šaštíne. Potom sme sa vybrali do Šaštína na zmrzlinu a navštívili sme Baziliku Sedembolestnej Panny Márie. Pokračovali sme lesnou cestou na chatu Lásek. Odvoz batožín  na chatu sme mali zabezpečený. Cesta bola poľná, kamenistá, no bol tam  sem-tam aj  piesok, ktorý nám dal riadne zabrať.  Chata bola dostatočne veľká, útulná, v jej areáli sa nachádzalo ohnisko, veľké sedenie, trávnatá plocha na športové aktivity a veľká garáž na odloženie našich dopravných prostriedkov. Po príchode na chatu sme sa vybalili,  pešo sme sa vybrali na Tomky a  na vodnú nádrž Horná Studená, ktorá bola od chaty vzdialená 8 km. Vo vodnej nádrži sme sa ,,očvachtali“ a vydali sa na cestu späť. Večer sme mali dlho očakávanú ,,opekačku“.

V piatok 21. júna sme sa dosýta naraňajkovali - mali sme vajíčkové chleby a vybrali sa na obed  na bicykloch  do pizzerie Tropic na Gazárke. Obed bol vynikajúci. Po obede naša cesta smerovala cez les do  Borského Mikuláša, kde sme sa zastavili u pani učiteľky a  doplnili sme si  pitie. Potom sme navštívili  rodný dom básnika Jána Hollého, o ktorom nám podrobne a zaujímavo  porozprávala sprievodkyňa. Odtiaľ sme pokračovali na Šajdíkové Humence, kde sme si prezreli golfové ihrisko. Ďalej sme sa lesnými cestami presúvali a navštívili sme vodné nádrže nazývané Bulkovce. Celkovo sme  v tento deň urazili cca 51km. Cestou naspäť sme sa okúpali na Gazárke, zahrali sme si plážový volejbal a unavení sme sa večer vrátili na chatu. Pripravili sme si chutnú večeru, po ktorej sme si vytvárali pamätné tričká.

V sobotu 22 . júna po raňajkách sa zavŕšil náš cyklovýlet odchodom domov.

• Projektové vyučovanie

• Vyučovanie nie je len o memorovaní, dôležité je precvičiť si nadobudné vedomosti, vedieť aplikovať získané zručnosti. To bolo hlavným cieľom v 5. a 6. ročníku, kedy žiaci v rámci projektového vyučovania vytvárali:

• obydlia našich predkov v staroveku a na začiatku stredoveku
            • rôzne typy krajín v rámci vybraného podnebného pásma
            • dopravný prostriedok minulosti, súčasnosti či budúcnosti

• Cvičný poplach

• Vo štvrtok 20.6. sa na našej škole uskutočnilo požiarne cvičenie. Žiaci a učitelia si nacvičili evakuačný poplach, príslušníci OR HaZZ Skalica zasa cvičný zásah pri požiari. Po úspešnom absolvovaní cvičenia mali žiaci možnosť prezrieť si požiarnu techniku, vyskúšať si výstroj a výzbroj.

• Výlet do Čejkovíc a Pavlova

• Vo štvrtok 20.6.2024 sa žiaci 5.6.a 8. ročníka zúčastnili výletu na Moravu. Prvé kroky viedli do Čejkovíc do firmy SONNENTOR, kde žiaci videli,ako sa vyrábajú a balia bylinkové čaje, mali možnosť si priamo pozrieť výrobňu a stroje, materiály,ktoré sa používajú pri balení čaju. Dokonca zapojili všetky zmysly pri určovaní byliniek,ktoré sa do čajov používaju. Prostredníctvom krátkeho vzdelávacieho videa sa dozvedeli o zakladateľoch,dodávateľoch a celkovej koncepcie a myšlienke SONNENTORU a tiež,čo v praxi znamená pojem "ekologické poľnohospodárstvo " . Na záver boli odmenení malým darčekom a každý si tak domov odniesol malú krabičku čaju. Po tejto príjemnej a voňavej prehliadke ich čakala ďalšia zastávka v archeoskanzene Pavlov, kde si pozreli kosti mamuta a iných zvierat. Prostredníctvom interaktívnych vzdelávacích technológií si prehĺbili poznatky z biológie a dejepisu.

• Siedmaci v JumpFun

• Prvýkrát vlakom, prvýkrát bratislavskou MHD, prvýkrát jumparéna, prvýkrát lasergame ... Mnohé z toho zažili naši siedmaci naozaj prvýkrát. Čím viac potešiť, utužiť kolektív, ako šantením na trampolínach, skokoch z výšky, prechodom po lane, presným zásahom laserom ... Potom nasýtenie hladných brušiek v Mc Donald´s a nákupy v Avion Shopping Park. Taký bol koncoročný výlet triedy 7.A.

• Prvostupniari na výlete v KOVOZOO

• Dňa 14. 6. 2024 sa žiaci I. stupňa zúčastnili koncoročného výletu. Navštívili KOVOZOO v Starom Měste na Morave. Celý program začínal komentovanou jazdou na vláčiku „Stelinka“. Vláčikom sme sa dostali do „kráľovstva recyklácie“.

Potom sme sa presunuli do areálu KOVOZOO, kde sme obdivovali výtvory vyrobené z odpadového materiálu. Deti boli nadšené a s dobrou náladou sme sa vrátili domov.

• Medzinárodný deň detí

• 6.jún bol na našej škole venovaný deťom a ich sviatku MDD. Žiaci 4. a 9. ročníka si pre svojich spolužiakov pripravili rôzne súťaže a úlohy, s ktorými sa museli popasovať.

Žiaci 1. stupňa sa zabavili pri športových aktivivtách, ktoré pre nich pripravili žiaci 4. ročníka. Všetci s radosťou a nadšením prešli rôznymi aktivitami ako napríklad "Vytiahni si cukrík", "Streľ do brány".

Deviataci si pre ostatných žiakov z 2. stupňa prichystali 6 stanovísk - Dráha šikovnosti, Nezakopni, Vodníci, Piškvorky, Pitný režim, Streľba zo vzduchovky.

Sladkou a osviežujúcou bodkou za vydareným dopoľudním bol nanuk pre všetkých zúčastnených.

• Škola v prírode

• Po roku opäť nastal ten čas, byť na vlakovej stanici v Senici včas. Hola hola hola, škola v prírode nás volá. Zelené šiltovky povinná výbava, bez nich nezostane žiadna hlava. Tatranská Lesná milená, super partia je nám tu súdená. Počasie nám veľmi prialo, dopredu nás hnalo. Spoznali sme veľa nového, zažili mnoho zaujímavého, navštívili miesta krásne, program dňa znel vždy jasne. V zdraví, pohode, dobrej nálade sme to prežili, domov sa šťastne vrátili. Utieklo to ako voda, o rok veríme, že pôjdeme znova.

Počas 5 dní strávených v Tatrách sme sa poprechádzali po Tatranskej Lomnici, vyšliapali na Zamkovského chatu, navštivili Kvantárium - galériu svetla na Hrebienku, prešli sa okolo Štrbského plesa a blízkom okolí, navštívili mesto Poprad, vyšantili sa v bazéne v hoteli Sorea Titris. Večery patrili spoločenským aktivitám, hrám, zábave, oslavám narodenín, karnevalu.

• Inzerát

• Základná škola s materskou školou Unín príjme do pracovného pomeru na dobu určitú učiteľa/učiteľku pre primárne vzdelávanie (1. stupeň) s nástupom od 1. 9. 2024. Uchádzač musí spĺňať kvalifikačné predpoklady v zmysle platnej školskej legislatívy. Žiadosť o prijatie do zamestnania, štruktúrovaný životopis a súhlas so spracovaním osobných údajov zasielajte do 15. 07. 2024 na adresu:  zssmsunin@gmail.com alebo Základná škola s materskou školou Unín, 908 46 Unín č. 420; tel. 034/6628193

• Základná škola s materskou školou Unín príjme do pracovného pomeru na dobu určitú učiteľa/učiteľku pre nižšie stredné  vzdelávanie (2. stupeň) s aprobáciou SJL s nástupom od 1. 9. 2024. Uchádzač musí spĺňať kvalifikačné predpoklady v zmysle platnej školskej legislatívy. Ukončené adaptačné vzdelávanie je výhodou. Žiadosť o prijatie do zamestnania,  štruktúrovaný životopis a súhlas so spracovaním osobných údajov zasielajte do 15. 07. 2024 na adresu:  zssmsunin@gmail.com alebo Základná škola s materskou školou Unín, 908 46 Unín č. 420; tel. 034/6628193

• Základná škola s materskou školou Unín príjme do pracovného pomeru na dobu určitú učiteľa/učiteľku pre nižšie stredné  vzdelávanie (2. stupeň) s aprobáciou TSV s nástupom od 1. 9. 2024. Uchádzač musí spĺňať kvalifikačné predpoklady v zmysle platnej školskej legislatívy. Ukončené adaptačné vzdelávanie je výhodou. Žiadosť o prijatie do zamestnania,  štruktúrovaný životopis a súhlas so spracovaním osobných údajov zasielajte do 15. 07. 2024 na adresu:  zssmsunin@gmail.com alebo Základná škola s materskou školou Unín, 908 46 Unín č. 420; tel. 034/6628193